Τα εξωπραγματικά χαρακτηριστικά των Κινεζικών Chengdu J-20 και Shenyang J-35A
Chengdu J-20 και Shenyang J-35A: Τα νέα υπερόπλα της νέας υπερδύναμης στη «μάχη των αιθέρων» Κίνας.
Αλέξανδρος Κωτάκης Featured ΔιεθνήΟ κολοσσός που ονομάζεται Κίνα γιγαντώνεται σε όλα τα επίπεδα τα τελευταία 20 χρόνια και ένα από αυτά είναι η ενίσχυση της πολεμικής της αεροπορίας: Τα κινέζικα μαχητικά Chengdu J-20 και Shenyang J-35 A συνθέτουν την «Αεροπορία του Δράκου» και αποτελούν «ηχηρή απάντηση» στην αεροπορία των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει το περιοδικό «Στρατηγική», με τα παραπάνω δύο μαχητικά η Κίνα -που έτσι κι αλλιώς αποτελεί μία τις μεγαλύτερες αεροπορικές δυνάμεις, αν όχι την μεγαλύτερη στην περιοχή του Ειρηνικού- έρχεται να αμφισβητήσει έντονα την ως τώρα αμερικανική κυριαρχία των Αμερικανών με τα F-35, τα F-15 και τα F-22.
Το Chengdu J-20:
Το J-20 συνιστά το κορυφαίο πρόγραμμα της κινεζικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας αποτελώντας ένα μαχητικό 5ης γενιάς το οποίο εξελίσσεται. Το Chengdu J-20 είναι μονοθέσιο και δικινητήριο και πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 11 Ιανουαρίου του 2011. Έως και τις αρχές του 20024 η PLAAF είχε παραλάβει 210 τέτοια μαχητικά.
Το J-20 ενσωματώνει ψηφιακό πιλοτήριο με δύο μεγάλες κύριες οθόνες υγρών κρυστάλλων (LCD) με διάταξη η μία δίπλα στην άλλη, τρεις μικρότερες εφεδρικές οθόνες, ολογραφικό HUD ευρείας γωνίας και ενεργό ραντάρ AESA τύπου 1475 (KLJ-5) ηλεκτρονικής σάρωσης. Το τελευταίο εκτιμάται οτι διαθέτει περί τις 2000 με 2200 στοιχειοκεραίες αν και άλλες πληροφορίες λένε οτι ο αριθμός αυτός ανέρχεται στις 1856 όπως σημειώνει το περιοδικό «Στρατηγική».
Το Shenyang J-35 A:
Το πρώην J-31 ή FC-31 είναι το δεύτερο μαχητικό 5ης γενιάς που αναπτύσσει η Κίνα. Πρόκειται επίσης για ένα δικινητήριο και μονοθέσιο μαχητικό κρούσης το οποίο οι Κινέζοι προορίζουν για την Αεροπορία, αν και η ύπαρξη διπλών τροχών στο ριναίο σκέλος δείχνει για πολλούς έκδοσής του στο μέλλον και για ναυτική χρήση.
Οπως και το F-35, το Shenyang J-35 A που το μοιράζει εξαιρετικά (γι αυτό έχει ονομαστει και ως… f-35 των φτωχών) διαθέτει δύο αποθήκες για μεταφορά οπλισμού, στις οποίες μεταφερθουν δύο βλήματα μέσης ακτίνας δράσης, ενώ υπάρχουν ακόμη τρία σημεία ανάρτηση εξωτερικού φορτίου σε κάθε πτέρυγα.
Οι κινητήρες που προωθούν το αεροσκάφος είναι οι κινέζικοι WS-13, ο κάθε ένας εκ των οποίων θα μπορεί ν αναπτύσσει μέγιστη ώση 22.480 λιβρών. Από εκεί και πέρα το μέγιστο φορτίο του αεροσκάφους ανέρχεται στους οκτώτόνους, εκ των οποίων οι δύο τόνοι αφορούν το φορτίο στις εσωτερικές αποθήκες οπλισμού και οι έξι στους ισάριθμους εξωτερικούς φορείς.
Όπως γράφει επίσης το περιοδικό «Στρατηγική» το Shenyang J-35 A φέρεται να διαθέτει τεχνολογία stealth με τους ειδικούς της κατασκευάστριας AVIC να διαβεβαιώνουν πως διατηρεί πολύ χαμηλό H/M ίχνος στις μπάντες συχνοτήτων L και Ku.
Στα ηλεκτρονικά του συστήματα οι πληροφορίες είναι ελάχιστες. Θα διαθέτει πάντως ραντάρ AESA τύπου KLJ-7A, σύστημα περιμετρικής αναγνώρισης, ανάλογο του DAS του F-35 όπως και ηλεκτροπτικό σύστημα στόχευσης EOTS-86.
Το αεροσκάφος είναι άγνωστο αν παραγγελθεί από την Κίνα, καθώς πληροφορίες αναφέρουν οτι αναπτύχθηκε για εξαγωγές ως ανταγωνιστικό μεν του F-35, σε πολύ χαμηλότερη τιμή δε.
Το J-35 έχει μήκος 17,3μ. (15,7μ. το F-35), εκπέτασμα πτερύγων 11,5μ. (10,7μ. για το F-35) και ύψος 4,8μ. (4,39μ. για το F-35), Το μέγιστο βάρος απογείωσης εκτιμάται στους 28 τόνους και το εσωτερικό του καύσιμο στους 7,2 τόνους.
Το μαχητικό προωθείται από δύο κινητήρες Guizhou WS-21 μέγιστης ώσης 20.950 λιβρών. Η μέγιστα ταχύτητά του ανέρχεται στα 1,8mach σε ύψος και στα 1,14mach στην επιφάνεια της θάλασσας.
Επίσης η ακτίνα δράσης του είναι 1250χλμ. με εσωτερικό καύσιμο μόνο και το επιχειρησιακό του ύψος στα 16χλμ. Τέλος στις αποθήκες εσωτερικού οπλισμού διαθέτει 6 σημεία ανάρτησης και οκτώ σημεία ανάρτησης από τις πτέρυγες.