Το Bayraktar TB2 ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δεύτερη δοκιμαστική πτήση του με τον κινητήρα TM100, ο οποίος αναπτύχθηκε εγχώρια από την τουρκική εταιρεία που το κατασκευάζει.

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ, ανακοίνωσε την επιτυχία αυτή μέσω του λογαριασμού του στο X, δημοσιεύοντας: «Bayraktar TB2, 2nd Test Flight Integrated with Baykar-made TM100 Engine».

Το Bayraktar, γνωστό ως το UCAV με τις περισσότερες εξαγωγές παγκοσμίως, έχει ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ώρες πτήσης, αποτελώντας το εγχώριο αεροσκάφος με τη μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης στην Τουρκία.

Η ανάπτυξη του TM100 ήρθε ως απάντηση σε προηγούμενες καναδικές κυρώσεις που περιόριζαν την προμήθεια κινητήρων για το TB2, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Haluk Bayraktar να δηλώνει στις αρχές Απριλίου ότι ο κινητήρας ήταν έτοιμος για μαζική παραγωγή, με στόχο την κατασκευή 20 κινητήρων εντός του 2025.

Η εταιρεία έχει επενδύσει επίσης 300 εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη κινητήρων τζετ, οι οποίοι προορίζονται για το Bayraktar Kızılelma, ένα πιο προηγμένο UCAV.

Το Bayraktar TB2 έχει σημειώσει αξιοσημείωτη επιτυχία σε εμπόλεμες ζώνες όπως η Λιβύη, το Καραμπάχ και η Ουκρανία, οδηγώντας σε εξαγωγικές συμφωνίες με 34 χώρες για το TB2 και 11 για το Bayraktar AKINCI, συνολικά 36 χώρες. Έχει διανύσει πάνω από 150.000 χιλιόμετρα στον αέρα, συμβάλλοντας στο μερίδιο της Τουρκίας που φτάνει το 65% στην παγκόσμια αγορά UAV.

Το 2024, η εταιρεία πέτυχε εξαγωγές ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας την έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μη επανδρωμένων οχημάτων και μια κορυφαία δύναμη στην παγκόσμια αμυντική βιομηχανία.

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι ο οπτικός πομποδέκτης για δορυφορικές επικοινωνίες υπερυψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσει η Ελλάδα;

Τι είναι το ηλεκτρομαγνητικό πολυβόλο – Μπορεί να βάλει στα πλοία της και η Ελλάδα;