Υπάρχει ένας ευρέως διαδεδομένος ισχυρισμός ότι τα αμερικανικά F-35 διαθέτουν ένα “kill switch” ή κουμπί απενεργοποίησης, το οποίο επιτρέπει στις ΗΠΑ να τα αδρανοποιούν εξ αποστάσεως. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις που να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος.

Τα F-35 λειτουργούν με ένα προηγμένο λογισμικό που διαχειρίζεται η Lockheed Martin και οι ΗΠΑ έχουν τον έλεγχο των αναβαθμίσεων. Αν ένα κράτος δεν συμμορφώνεται με τις αμερικανικές οδηγίες, ενδέχεται να μην του παρέχονται κρίσιμες ενημερώσεις λογισμικού, μειώνοντας την επιχειρησιακή ικανότητα του αεροσκάφους.

Οι χώρες που αγοράζουν F-35 δεν έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αεροσκάφους. Οι ΗΠΑ διατηρούν τον έλεγχο σε ορισμένα ευαίσθητα συστήματα μέσω διαβαθμισμένου λογισμικού και της διαχείρισης των ανταλλακτικών.

Το ALIS, που έχει αντικατασταθεί από το ODIN, είναι ένα σύστημα που συνδέει τα F-35 με τις ΗΠΑ, παρακολουθώντας τη συντήρηση και την απόδοσή τους. Αν οι ΗΠΑ θελήσουν, μπορούν να περιορίσουν τη λειτουργία ενός F-35 μπλοκάροντας συγκεκριμένες υπηρεσίες υποστήριξης.

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι υπάρχει ένα “κόκκινο κουμπί” απενεργοποίησης των F-35 από τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι Αμερικανοί διατηρούν ισχυρό έλεγχο μέσω του λογισμικού, των αναβαθμίσεων και της συντήρησης, κάτι που σημαίνει ότι αν μια χώρα έρθει σε αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ, μπορεί να έχει προβλήματα στη χρήση των μαχητικών της.